Maak je Facebook bedrijfspagina persoonlijker!

FacebookWelk oordeel over een product vertrouw jij meer? Die van een bedrijf of een persoon? Juist, die van een persoon natuurlijk. Wij houden ervan om met mensen te praten, niet met stenen. Laat daarom de gezichten van het bedrijf zien!

Wanneer je specifiek naar je Facebook bedrijfspagina kijkt, is hier, tot nu toe, weinig persoonlijks aan. Alle informatie die hier staat, gaat over het bedrijf. Tenzij, medewerkers reageren op berichten en hun naam bij de reactie vermelden (vaak aangegeven met ‘^Annemieke’ aan het einde van de reactie).

Tegenwoordig zijn er 2 nieuwe features te vinden die je helpen meer gezicht aan je bedrijf te geven. Ik deel ze graag met je:

Verslag op Facebook

Wanneer je je ‘info’ tabblad van Facebook opent. Zie je sinds kort een nieuw blok staan ‘Verslag’. Je kunt hier een soort artikel schrijven met een uitgebreid verhaal van jouw bedrijf.

 

Waar sta je voor, voor wie ben je er en wat heb je te bieden? Allemaal informatie die anderen duidelijk kunnen maken of ze bij jou aan het goede adres zijn. Vergeet vooral geen hyperlinks te plaatsen naar je website 😉

Het leuke aan dit blok is dat wanneer je jouw verhaal hier deelt, natuurlijk vergezeld met een passende foto, deze niet alleen te zien is in dit tabblad, maar ook op jouw startpagina. Jouw verslag staat dan aan de rechterkant op een prominente plek!

Facebook teamleden

Onder het blok ‘Verslag’ (we zitten nog in het tabblad ‘Info’) staat een nieuw blok ‘Teamleden’. Hier kun je beheerders van de Facebookpagina toevoegen als teamleden van het bedrijf. Dit kan heel persoonlijk zijn. Ik verwacht dat niet iedereen heel blij is met deze optie, omdat je jouw persoonlijke pagina koppelt aan die van het bedrijf. Maar in mijn geval, vind ik het juist heel positief. Ik ben nu eenmaal het gezicht van mijn bedrijf en wil deze graag persoonlijker over laten komen. Ik voeg mijzelf dan ook graag toe aan mijn pagina!

Deze wijzigingen zorgen ervoor dat de verbinding tussen consumenten en bedrijven steeds persoonlijker wordt. In mijn blog over de trends van 2018 geef ik als trend aan dat steeds meer medewerkers optreden als merkambassadeur, dit noem je Employee Advocacy. Hoe je dit voor elkaar kunt krijgen is een langer verhaal, welke ik je graag persoonlijk toelicht.

Ik kijk uit naar jullie bedrijfsverhalen op de pagina’s 😉

Getagged onder

Social Media is niet meer uit ons leven weg te denken! Zowel privé als zakelijk is social media een hot item. Dit maakt het ook zo interessant! Ik deel graag mijn kennis met jou! Ik adviseer graag als coach, trainer of docent over diverse onderwerpen. Ik adviseer en train niet alleen in praktische informatie over Facebook, LinkedIn en Instagram, maar mediawijsheid is zeker een onderwerp waar ik graag mijn kennis in deel. Onderwerpen als cyberpesten, sexting, de online etiquette (hoe gedraag je je online) en nog veel meer, zijn tegenwoordig (en helaas) veel besproken onderwerpen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *